Druki szkolne
 
 
 Legitymacja nauczyciela
 
 
 Egzaminy
 
 Awans
 
 
 Projekty edukacyjne
 
 
 Matura
 
 Poczta
 
 
 Reklama
 
 
 Kontakt

Dzień Pluszowego Misia

Pobierz publikacje
Opis:Dzień Pluszowego Misia – 25 listopada


Cel ogólny:
Rozwijanie zainteresowania literaturą dziecięcą poprzez wszechstronną aktywność dziecka (połączenie wrażeń ruchowych, słuchowych, dotykowych i wzrokowych).

Cele szczegółowe:
Uczeń:
• zna historię powstania Święta Pluszowego Misia
• potrafią uważnie słuchać czytany tekst
• rozwiązuje zadania, zagadki
• integruje się z innymi dziećmi
• potrafi aktywnie się włączać do zabawy
• zna wybrane piosenki i wiersze o misiach

Metody:
• słowna - pogadanka, piosenka, wiersz
• oglądowa - ilustracje, bajka
• praktyczna – zadania stawiane do wykonania

Formy:
• zbiorowa
• indywidualna

Środki dydaktyczne: misie – pluszaki, obrazki przedstawiające misie, wiersze, odtwarzacz CD, odtwarzacz DVD, zagadki słowne, książki o misiach

Przebieg:
1. Słowo wstępu.

Dzień dobry. Czy wiecie, jakie dziś jest święto? Światowy Dzień Pluszowego Misia! Pierwszego czerwca wszystkie dzieci mają swój dzień – Dzień Dziecka, a 25 listopada wszystkie misie mają swoje święto.

2. Gimnastyka z misiem.
• Marsz w miejscu na palcach z misiem uniesionym wysoko nad głową.
• Marsz w miejscu z przekładaniem misia wokół bioder.
• Bieg wokół misia z wysokim unoszeniem kolan.
• Siad prosty – unoszenie misia siedzącego na nogach.
• Przekładanie misia pod uniesionym kolanem.
• Czworakowanie w różnych kierunkach z misiem na grzbiecie.

3. Poznanie historii powstania Światowego Dnia Pluszowego Misia. (prezentacja multimedialna)

4. Zabawa: „Niedźwiadek” na melodię „Mam chusteczkę haftowaną”
Jedna łapka, druga łapka (podnoszą prawą, potem lewą rękę)
ja jestem niedźwiadek. (pokazują na siebie)
Trzecia łapka czwarta łapka (pokazują prawa, lewą nogę)
a to jest mój zadek. (klepią się po pupie)
Lubię miodek, kocham miodek (masują brzuszek prawą, lewą ręką)
Wybieram go pszczółkom (pokazują wybieranie miodu)
Jedną łapką, drugą łapką( podnoszą prawą, lewą rękę)
Albo piję rurką.(naśladują picie rurką).

5. Prezentacja hasła i piosenki o misiu przez klasę II a.

6. Najsłynniejsze misie. (prezentacja multimedialna)

7. Prezentacja hasła i piosenki o misiu przez klasę II b.

8. Słuchanie fragmentu książki „Kubuś Puchatek i przyjaciele” czytanego przez uczniów, rodziców i nauczycieli. Propagowanie akcji Cała Polska Czyta Dzieciom.

9. Prezentacja hasła i piosenki o misiu przez klasę II c.

10. Opowiadanie ruchowe „Misie i miód”:
To będzie opowiadanie o misiach, które lubią miód. Ja jestem dużym misiem, wy małymi misiami. Małe misie robią to, co duży miś.

• Misie wstają, przeciągają się… w brzuszkach mamy pusto (głaszczą się po brzuchach) i mruczą (mrrr… mrrr…)
• tam na drzewie (gest w górę) jest miód
• wchodzimy na drzewo (stojąc w miejscu naśladują wdrapywanie się na drzewo)
• sięgamy łapą po miód (wyciągają rękę, nabierają na niby miód i wkładają do buzi)
• dobry miód (mruczą, mlaskają, oblizują usta)
• a tu przyleciała pszczoła i bzyczy (bzzzzzz…)
• może użądlić (misie machają łapami)
• trach, spadają z drzewa (siadają na podłodze)
• w brzuszku pełno (klepią sie po brzuchu)
• idziemy spać (ziewają, przeciągają się, kładą na ziemi i udają że śpią).

11. Słuchanie fragmentu książki „Kubuś Puchatek i przyjaciele” czytanego przez uczniów, rodziców i nauczycieli. Propagowanie akcji Cała Polska Czyta Dzieciom.

12. Prezentacja hasła i piosenki o misiu przez klasę III a.

13. Zabawa podawanie misia z rąk do rąk przy piosence „Jadą, jadą misie”, osoba, w której ręce trafia miś na przerwę w muzyce odpada z gry.

14. Słuchanie fragmentu książki „Kubuś Puchatek i przyjaciele” czytanego przez uczniów, rodziców i nauczycieli. Propagowanie akcji Cała Polska Czyta Dzieciom.

15. Prezentacja hasła i piosenki o misiu przez klasę III b.

16. Karta pracy „Kubuś Puchatek”.

17. Rozstrzygnięcie konkursu na największą liczbę pluszaków zgromadzonych w klasach.

18. Oglądanie bajki na DVD „Miś Uszatek”.

19. Wspólny taniec - Zumba „Gummi Miś”

20. Smakowanie miodu.

Autor:Anna Bogdanowicz
Rozmiar pliku:0 KB


 
 Projekty edukacyjne




 
 Kontakt

W razie jakichkolwiek pytań zadzwoń 32 338 38 30 lub napisz oswiata@technika.gliwice.pl



Copyright © 2015 Technika